آزادگان نیوز

تحلیلی .خبری .فرهنگی. صنفی

آزادگان نیوز

تحلیلی .خبری .فرهنگی. صنفی

وب سایت آزادگان نیوز - تاریخ افتتاح:1388/03/01
هدف: انعکاس اطلاعات و اخبار مربوط به ازادگان و گسترش فرهنگ ایثارگری در جامعه
استراتژی: تببین و تبلیغ اصول و آرمانهای انقلاب،امام و رهبری
مواضع سیاسی: مستقل با عشق به ایران و در خط ولایت
فبشر عباد الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه اولئک الذین هداهم الله و اولئک هم اولوا الالباب
به قلم سوگند ،به خون سیاهی که از حلقومش می چکد سوگند ،
به رشتۀ خونی که از زبانش می تراود سوگند ،

۴ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۹۴ ، ۱۲:۲۶
آزاده جانباز احمدزاده

یک پرس و جو از http://azadehnews.ir/ از طرف:
علیرضاآقامیرزایی <Alireza.aghamirzae@yahoo.com>

مدیرمحترم سایت آزادگان نیوز ندای آزادگان
سلام علیکم
بااحترام اینجانب علیرضا آقامیرزایی جانبازازکارافتادگی کلی55%(تعیین درصدتوسط بنیادشهید) 8 سال دفاع مقدس و(برادرشهید) بامطالعه کتب قوانین نیروهای مسلح نکات زیررابه استحضارمیرساند:
ماده (21)  پرسنل ارتش کسانی هستندکه برابرشرایط ومقررات مندرج دراین قانون ویاقانون خدمت وظیفه عمومی به خدمت پذیرفته می شوندوعبارتنداز: الف- کادرثابت ب– وظیفه ج– پیمانی
 (صفحه 134مجموعه قوانین ومقررات نیروهای مسلح تدوین جهانگیرمنصورچاپ یازدهم 1390)
ماده (26) پرسنل وظیفه کسانی هستندکه مطابق قانون خدمت و وظیفه عمومی دریکی ازدوره های ضرورت، احتیاط یا ذخیره مشغول خدمت می باشند. به عبارت ساده ترمنظورهمان سربازان وظیفه است.
(صفحه 134مجموعه قوانین ومقررات نیروهای مسلح)
ماده (53)  کسانی که در حین خدمت وظیفه عمومی در هر یک از دوره های ضرورت، احتیاط، و ذخیره به سبب انجام وظیفه یا شرکت در عملیات رزمی و یا قیود وظیفه و مستمری مشمول قوانین و مقررات مربوط به پرسنل کادر ثابت همدرجه میباشند و حقوق وظیفه و مستمری آنان حسب مورد از بودجه وزارتخانه ها یا سازمانهای مربوطه پرداخت میگردد.                                  (صفحه541 مجموعه قوانین ومقررات نیروهای مسلح)
ماده (153)  «حقوق بازنشستگی»،« حقوق وظیفه»و«حقوق مستمری» عبارت است از وجوهی که حسب مورد به بازنشستگان، جانبازان، معلولین و عائله تحت تکفل پرسنل شهید یا متوفی برابر مقررات مربوط از صندوق بازنشستگی ارتش به طور ماهانه پرداخت می‌گردد.         (صفحه162 مجموعه قوانین ومقررات نیروهای مسلح)
ماده (157)  میزان حقوق وظیفه جانبازان موضوع بندهای ب وج 108 این قانون درمورد پرسنل وظیفه حقوقی معادل حقوق پرسنل کادرثابت یک درجه بالاترتعیین می گردد. (صفحه162مجموعه قوانین ومقررات نیروهای مسلح)
براساس ماده 38 - حقوق و مزایای پرسنل وظیفه و نیروهای داوطلب غیرشاغل در دستگاههای موضوع ماده(2) این قانون که به صورت بسیج مردمی از سوی مراجع ذی‌صلاح نظیر نیروی مقاومت بسیج، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش، کمیته امداد امام خمینی(ره) ، جهاد سازندگی، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزههای علمیه و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به جبهه اعزام و به دلیل حضور در جبهه و یا براثر ترور شهید، مفقودالاثر، جانباز از کارافتاده کلی و آزاده از کارافتاده کلی گردیده اند، طبق مقررات، همطراز کادر نیروهای مسلح تعیین و توسط بنیاد پرداخت خواهد شد
براساس تبصره یک قانون حالت اشتغال، برای آن دسته از شهدا و جانبازان و آزادگان ازکارافتاده کلی که مستخدم دولت نیستند باتوجه به میزان تحصیلات و تخصص آنها توسط بنیاد شهید با تنفیذ مقام معظم رهبری از محل کمک دولت به بنیاد شهید حقوق و مزایای همطراز نظام هماهنگ پرداخت خواهد شد. و تا پایان 30سال‌خدمت، با دریافت ترفیعات همطراز کادر ثابت با آنان رفتار شود.
ماده۴۰ـ حقوق بازنشستگی شهدا، جانبازان و آزادگان مشمول قانون حالت اشتغال، معادل آخرین حقوق و مزایای دریافتی تعیین و هر ساله متناسب با افزایش ضریب حقوق شاغلان اضافه و به شکل تبصره‌های زیر عمل می‌شود.
تبصره۱ـ حقوق بازنشستگی مشمولان قانون حالت اشتغال، اعم از اینکه در اجرای قانون مذکور و یا سایر قوانین و مقررات مربوط بازنشسته شده باشند مشابه کارکنان همطراز (بازنشسته در سال تصویب این قانون) تطبیق و اعمال می‌گردد.
تبصره۲ـ حقوق بازنشستگی و وظیفه شهدا، جانبازان و آزادگان غیرمستخدم دولت توسط بنیاد و حقوق بازنشستگی و وظیفه جانبازان و آزادگان مستخدم دولت توسط صندوق بازنشستگی دستگاه ذی‌ربط پرداخت می‌گردد.
تبصره۳ـ مشمولان قانون حالت اشتغال هنگام نیل به بازنشستگی از کلیه امتیازات منظور شده برای شاغلات همطراز (مانند پاداش پایان خدمت و غیره) برخوردار می‌گردند. دستگاه مجری حکم حقوق بازنشستگی مکلف به تأمین و پرداخت حقوق و امتیازات مذکور خواهد بود.
از همان ابتدا به‌دلیل مغایرت این قانون با سایر قوانین در معیار پرداخت حقوق شهدا و جانبازان و آزادگان ازکارافتاده کلی براساس قانون نظام هماهنگ یا قانون نیروهای مسلح ناهماهنگی ایجاد شد. البته به‌دلیل اینکه این پرداخت نیاز به تنفیذ مقام معظم رهبری داشت، ستاد کل نیروهای مسلح گردش کاری را با عنوان دستورالعمل نحوه اجرای قانون حالت اشتغال در تاریخ 74.6.19 به تصویب مقام معظم فرماندهی کل قوا رساند. در ماده6 این دستورالعمل مقرر شده است که حقوق و مزایای حالت اشتغال، بازنشستگی، وظیفه و مستمری، از تاریخ تصویب قانون حالت اشتغال (72.6.30) براساس احکام حقوقی که از سوی سازمان‌های ذی‌ربط نیروهای مسلح صادر می‌شود، توسط بنیاد شهید پرداخت شود.
درماده6 ، 38 ،40وتبصره یک قانون اشتغال صریحاًً تأکید نموده است که حالت اشتغال توسط بنیادپرداخت شود.
 ماده 5 و157- از تاریخ تصویب قانون (1372.6.30) حقوق حالت اشتغال مشمولان این آیین‌نامه همواره از امتیاز دو گروه یا درجه‌بالاتر از گروه یا درجه استحقاقی استفاده می‌کنند.
 متأسفانه درباره جانبازان از کارافتاده سرباز وظیفه ارتش به درستی عمل نمی‌شود و سال‌هاست که حقوق آنان تضییع می‌شود. با توجه به تصریحات قانونی، سربازان وظیفه ارتش که مشمول قانون حالت اشتغال شده‌اند بدون توجه به قانون از ابتدا حقوق و مزایای آنان به سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح منتقل و بدون آنکه ترفیعات آنان و حقوق دریافتی همطراز کادر ثابت اقدام شود، با آنان مغایر قوانین رفتار شد
فاش نیوز- مصاحبه با سرهنگ مجتبی جعفری رئیس امور ایثارگران ارتش
شناسه خبر : 15017
1391,چهارشنبه 28 تیر16:34
فاش نیوز: در رابطه با حالت اشتغال بیشتر توضیح بدهید.
- شخصی که جانباز شده و از کار افتاده کلی است طبق قانون باید هم طراز پرسنل پایور (کادر ثابت) حقوق، درجه، سنوات بگیرد و در سال سی ام خدمت هم بازنشسته شود و پاداش پایان خدمت و ذخیره مرخصی بگیرد ولی در وضعیت فعلی برای هیچ یک از کارکنان وظیفه ما این وضعیت ایجاد نشده است یعنی جانباز از کار افتاده کلی که در سال 66 مجروح شده            نمی داند آیا در سال 96 پاداش پایان خدمت 30 سال و ذخیره مرخصی خودش را می گیرد یا خیر و دیگر اینکه این مزایا را ارتش به او می دهد یا بنیاد شهید؟
باتوجه به اینکه حکم ازکارافتادگی کلی اینجانب ازسوی ارتش صادرگردیده بنیادجانبازان پرداخت حقوق حالت اشتغال را نمی پذیرد ومرتباً ما را ازارتش به بنیاد وازبنیاد به ارتش پاس می دهند وهردوازپرداخت حق وحقوق قانونی ما به بهانه های مختلف سرباز می زنند لذا ماخواهان درخواست تبدیل حقوق وظیفه به حقوق حالت اشتغال ودریافت معوقات آن راداریم
خواهشمنداست باتوجه به مدارک و شواهد ارائه گردیده خواسته اینجانب رادرآن سایت منتشرنمایید.
                            باتقدیم احترام
آدرس پستی: استان لرستان:شهرستان خرم آباد،میدان بلال حبشی،خیابان شهیدمومنی  پلاک 156 کدپستی: 6815676513 تلفن: 06633335675 شماره تلفن همراه : 09163676634 و09167222744

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ تیر ۹۴ ، ۲۰:۳۷
آزاده جانباز احمدزاده

به نام خدا
برابر اطلاع واصله از شهر کرج دو نفر از آزادگان بدون اطلاع قبلی و در یک عمل زشت و فریب کارانه صمن توزیع برگ های سهام آزادگان آن شهر آزادگان را مجبور میکنند که وکالت محصری بنام آنها بر ای نمایندگی بدهند
مراتب صمن بررسی از مبتدی مربوطه و فرمایش حاج آقا ابوترابی جرم و عیر قانونی بوده .چون انتخابات نمایندگی شهر ها در شهریور ماه با حصور اعصای و ناطر ین و کاندیدها انجام خواهد شد
لذا توصیه میگردد از دادن هرگونه وکالت به اشخاص خودداری فرمایید و ترفند افراد موج سوار را نقش بر آب سازید افرادی که وکالت دادند باطل سازند
ما این حرکت زشت را که مشابه نمایندگان قبلی اخد رای میکنند محکوم مینماییم
کارگروه امین منافع ازادگان

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ تیر ۹۴ ، ۲۰:۲۳
آزاده جانباز احمدزاده

 
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ تیر ۹۴ ، ۲۰:۱۹
آزاده جانباز احمدزاده